tiistai 15. syyskuuta 2009

15.9

15.9

Tenoria:

- Katsottiin toinen Tyshlerin video. Se keskittyi takniikkaan. Oon nyt aika pahoillani ja harmissani, mutta en minä vaan oikeesti ehdi nähdä mitä tuossa videolla tapahtuu.

Keskusteltua Tyshlerin oparista:

- Miekkailijan on kyettävä hyökkäämään, toimi vastustaja miten tahansa.
- Hyökkääjän on vaikea reagoida vastustajan toimiin, siksi ennakointikyky on tärkeä. Ja coupe on kätevä liike, kun se välttää monet väistöt. Tämä oli aika jännä juttu. Degagé ei siis ole kauhean järkevä liike opetettavaksi miekkailijalle reaktiona, ainakaan joidenkin valmentajien mukaan:O

Harjoituksia:

1. Valmentaja hyökkäilee, toinen väistää.
2. Miekkailija tekee sidonnan jommallekummalle puolelle joko valmentajan signaalista tai täysin oma-aloitteisesti. Valmentaja joko
- ei tee mitään, jolloin miekkailija hyökkää suoraan, tai
- painaa vastaan, jolloin miekkailija hyökkää epäsuoraan, tai
- antaa miekkailijan ottaa terän kiinni ja sitten koittaa tehdä kiertoväistön, jonka miekkailija kiertää ja tekee piston.

Muuta:
- Tein äkäisen serbinaisen kanssa. En oppinut mitään muuta kuin sen, että hämelle minulla ei ole oikeutta kommentoida mitään, sillä vastauksena minun käsketään olla hiljaa. Oon nyt yliherkkä, mutta se nainen oikeesti pilasi minun päivän käskemällä minua tukkimaan turpani, ku sanoin, että en minä voi väistää liian kaukaa. Puhun kuulemma liikaa ja liikun liian hitaasti. Ensimmäisen aion korjata, mutta jälkimmäiselle en mahda mitään.
- Oon oikeesti tosi turhautunu tähän järjettömän hitaaseen tahtiin. Kaikkia muitakin turhauttaa joku treeneihin liittyvä asia. Ei oo helppoa hermoille tämmönen kahen kuukauden miekkailuelämä.
- Täällä on yksi mies aina myöhässä. Tänään Alec suuttu sille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti